...Witamy w FireFrog Media...

Nastał sezon na małe wyroby ze skóry, gdzie im mniejsze, im bardziej mikro i bardziej ozdobne tym lepiej. Michael Kors zawdzięcza małym akcesoriom takim jak portfele, torebki noszone na wskroś ciała, 6,3% całego dochodu uzyskanego w zeszłym roku. Na swoim pokazie w Nowym Jorku, w lutym pokazał kolejne wersje torebek jak dla lalek.

Na tym samym pokazie AW16 Karl Lagerfield i Sylwia Fendi zaprezentowali maleńkie zamszowe, "gotowe pomieścić karty kredytowe, telefon i napiwek dla kierowcy", każda wyszywana w wielobarwne kwiaty. "Czyż nie są urocze?" pytał Lagerfield eksponując malutkie torbeczki. Te okazy w zasadzie same w sobie są jakby biżuteryjnym dodatkiem, dla pań które nie są w stanie wyjść z domu wyłącznie z kartą kredytową i telefonem mogą być ozdobą torebki, znacznie większej. W zamyśle projektantów mają stanowić swego rodzaju pluszaka, maskotkę, coś totalnie niefunkcjonalnego, ale pięknego. Z kolei Miuccia Prada zademonstrowała malutkie torebeczki, bogato obwieszone dodatkami w postaci zameczków, breloczków, charmsów, oraz skórzanych notesików. Prada, która zbudowała wizerunek torebki jako elementu uwodzenia, mimo, że jednocześnie użytecznego i pojemnego  sama deklaruje, że "nie napisała ani słowa w swoim życiu" a także twierdzi, że notesy przy jej torebkach są zaprojektowane jako "sekretne pamiętniki", w których kobiety "mogłyby zapisywać swoje najskrytsze myśli". Notesiki zawieszone tuż przy szyi lub spięte ozdobnym paskiem wszerz, w parze z bardzo strojnymi długopisami Prada uczyniła dużo bardziej atrakcyjnymi gadżetami niż były do tej pory.
Podobnie jak inne domy mody Prada stoczyła bój o nowe torebki. Na konferencji prasowej w czerwcu
2015 r. z uwagi na rozczarowujący poziom sprzedaży w poprzednim sezonie Patrizio Bertelli (mąż Miucci Prady i jednocześnie Chief executive) podkreślił konieczność wprowadzenia na rynek torebki, której cena nie byłaby wyższa niż 1.000-1.200 dolarów. Pokazane na wybiegu w lutym torebeczki są bardziej gadżetami, amuletami czy ozdobami niż użytkową częścią garderoby. Jednak ich wygląd i ozdobny charakter z pewnością przyciągną klientki. W tym samym czasie w domu mody Gucci, którego projektant Alessandro Michele nigdy nie był zwolennikiem maksymalizmu, pokazał małe torebeczki (jakkolwiek znacznie bardziej pojemne niż te Prady) w stylu punk, ozdobione motywami z graffiti. Nietrudno było się dopatrzyć nawiązań do roku 2000, kiedy Marc Jacobs współpracował przy swoich kolekcjach z artystą Stephenem Sprouse, a Loius Vuitton  czerpał z pomysłów ilustratora Takashi Murakami.
Również nowy dyrektor kreatywny Mulberry - Johnny Coca zdecydował się zaprezentować nie większe od czereśni porcelanowe dodatki do torebek w postaci serduszek; był to jego pierwszy pokaz kolekcji dla tego domu mody. Czy te cudeńka przyjmą się na polskiej ulicy? Jeśli postawimy na urodę , bardziej niż na funkcjonalność z pewnością zrobi się barwniej i bardziej strojnie.

Projekt POIG.01.04.00-30-196/12

Tytuł projektu: Zbudowanie prototypu innowacyjnego systemu rekomendacji zgodnych ze stylami użytkowników: FireStyle

Nr umowy: POIG.01.04.00-30-196/12-00

Wartość projektu: 14.949.474,00 zł

Udział Unii Europejskiej: 7.879.581,50 zł

Okres realizacji: 2013.01-2014.10

Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki

 

Wyniki badań

  • Zbiory rozmyte

    W przyszłości tu będziemy publikowali wyniki badań związanych z tymi zbiorami.

  • Eksploracja danych

    Filarem badań w projekcie jest rozbudowa algorytmów związanych z eksploracją danych i tu również pojawią się wyniki badań.

  • Funkcja podobieństwa

    Budowa reguł związanych z istnieniem pojęcia stylu będzie wymagała zbudowania funkcji podobieństwa obiektów i stylów.