...Witamy w FireFrog Media...

W 2015 r. w wyprzedażowych centrach handlowych sieci Outlet wzrosła o 16 %, a liczba klientów zwiększyła się natomiast o 8 %. Zarząd spółki Neinver, właściciela pięciu outletów Factory w czterech miastach Polski twierdzą, że 2014r. zakończyli wzrostem przychodów o 20% i wzrostem liczby klientów o 10%.
Pozytywnie prognozują też inni udziałowcy rynku outletów, między innymi Echo Investment, jedyny outlet wybudowany w 2012 r. w Szczecinie przyniósł ok 30% zysku rocznie i taki sam wzrost liczby klientów.

Polonia Property Fund 2 Ltd (funduszu zarządzanego przez Peakside Polonia Management) posiada 3 Fashion House Outlet Centres, które odwiedziło w 2014 r. ponad 7 mln osób, o nieco 4 % więcej niż rok wcześniej. Ich sprzedaż również rośnie. W Polsce według szacunków specjalistów z branży outlety odwiedza co roku około 25-30 mln klientów. Są to najbardziej  rentowne obiekty handlowe w Polsce, atrakcyjność takich centrów wynika z przedsiębiorczości właścicieli i zarządców, ponieważ obecnie outlety są całkiem innymi niż jeszcze kilka lat temu, zarówno pod względem wyglądu jak i pod względem technologii i poszerzania oferty produktowej. To już nie są centra wyprzedażowe, które oferowały tylko artykuły sportowe i  których wystawiały się mało znane marki. Obecnie outlety oferują dostęp do takich światowych marek jak H&M, Mango, Calvina Kleina, Hugo Bossa czy Michaela Korsa, Tommy'ego Hillfigera, Lacost, Patrizii Pepe. Przyczyną jest oczywiście popyt wśród klientów markowymi produktami, ale w przystępnych cenach, co określa się mianem  smartshoppingu. Polacy chcą kupować po przystępnych cenach markowe ubrania i buty, takie, które gwarantują świetną jakość.
Peakside Polonia Management planuje w najbliższych miesiącach w outletach Fashion House wprowadzić 2 nowe marki na polski rynek McGregor (codzienna moda męska w stylu amerykańskim) oraz Camel Active (produkujący obuwia codzienne, sportowe, eleganckie i nieco ekstrawaganckie). Do tej pory działa w Polsce 13 outletów, głównie w dużych miastach, jednak z uwagi na zainteresowanie klientów powoduje, że budowane są nowe, między innymi w Białymstoku i Lublinie. Echo Investments zwiększa powierzchnie swego outletu w Szczecinie do 24.000 m kw (to o 5.000 m kw więcej niż dotychczas). Planowana jest rozbudowa Factory Ursus w Warszawie , rozbudowa centrum w Białymstoku, rozważa się budowę kolejnych outletów w Bydgoszczy i Toruniu. Wśród nowych marek, która mają w najbliższym czasie zaistnieć na polskim rynku są:
Urban Outfitters - to marka odzieżowa z USA, jak sama nazwa wskazuje oferująca spory wybór dobrej jakości ubrań z oryginalnym wzornictwem do młodych mieszkańców dużych miast. Sklepy tej sieci charakteryzuje to, że poza własnymi produktami oferuje także dzieła takich projektantów jak MM6, Fred Perry Laurel, Vivienne Westwood, Cheap Monday.
Forever 21 - znaczący w USA dystrybutor odzieży w Stanach Zjednoczonych, oferujący kolekcje zgodne z najnowszymi trendami, ale za przystępne ceny.
Charming Charlie - inna marka z USA, która sprzedaje głównie akcesoria, dodatki  i sztuczną biżuterię, w małych butikach o powierzchni 150-200 m kw. Porównanie ze znaną polskim sieciom Accessories czy Bijou Brigitte jest trafne, jakkolwiek Charming Charlie posiada w ofercie również drobne elementy odzieży np. plażowej.
Debenhams - jest znaną brytyjska odzieżową marką sieciową; dotychczasowe próby wejścia na polski rynek przy pomocy partnera z Polski spełzły na niczym, jednak Debenhams nie rezygnuje. 
Urban Outfitters - amerykańska marka odzieżowa stawiająca na oryginalne wzornictwo, kierująca swoje ubrania do młodzieży z wielkich miast. W sklepach tej sieci znaleźć można poza jej własnymi liniami ubrań także tańsze marki projektantów jak Vivienne Westwood, Cheap Monday, MM6 czy Fred Perry Laurel.

Projekt POIG.01.04.00-30-196/12

Tytuł projektu: Zbudowanie prototypu innowacyjnego systemu rekomendacji zgodnych ze stylami użytkowników: FireStyle

Nr umowy: POIG.01.04.00-30-196/12-00

Wartość projektu: 14.949.474,00 zł

Udział Unii Europejskiej: 7.879.581,50 zł

Okres realizacji: 2013.01-2014.10

Fundusze Europejskie - dla rozwoju innowacyjnej gospodarki

 

Wyniki badań

  • Zbiory rozmyte

    W przyszłości tu będziemy publikowali wyniki badań związanych z tymi zbiorami.

  • Eksploracja danych

    Filarem badań w projekcie jest rozbudowa algorytmów związanych z eksploracją danych i tu również pojawią się wyniki badań.

  • Funkcja podobieństwa

    Budowa reguł związanych z istnieniem pojęcia stylu będzie wymagała zbudowania funkcji podobieństwa obiektów i stylów.